Vijf veelgemaakte fouten die je promotie laten falen (en hoe je ze kan vermijden!)

Een campagne is niet zomaar iets dat je snel op een dagje helemaal opzet. Welk type materiaal, welk type promotie, … het lijken beslissingen die allemaal logisch klinken en met de beste intenties genomen worden, maar toch maakt men hier dikwijls fouten op. Wij namen de 5 meest voorkomende fouten op een rijtje!

HOE ONTWIKKELT HET GEDRAG VAN DE GEMIDDELDE CONSUMENT ZICH ?

Waveston voerde eind 2017 een studie uit onder meer dan 1000 Franse consumenten om hun koopgedrag te analyseren.

Welke campagne hebben jij lopen tijdens het WK ?

Het aftellen naar het WK in Rusland is begonnen !
Bijna 8000 landgenoten hebben al een ticket weten te bemachtigen én de grote sponsors zijn zeker van hun mediaruimte.  Maar de vraag is, wat doen jullie tijdens het dit evenement ?

DE IMPACT VAN DE GDPR OP JOUW PROMOTIONELE ACTIES

Op  25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming, beter gekend onder de naam “GDPR” in werking. Vandaag volstaat een simpele zoekopdracht in Google om meer dan 20.000.000 items hierover te vinden, maar een kat vindt er z’n jongen niet meer in terug ! Hoog tijd dus om een aantal zeer specifieke vragen te stellen over de impact van deze wetgeving op promotionele acties.  Onze DPO, Evelien Deceuninck en Pieter De Proost Sales Manager Digital Solutions & Online Media aan het woord.

TEVREDEN WERKNEMERS DAAR STREVEN WE NAAR!

Het welzijn van de werknemer wordt door HighCo DATA Benelux hoog in het vaandel gedragen. Zo hebben we dit jaar een welzijnsenquête ingevoerd, waarbij we semestrieel onze collega's bevragen rond de verschillende aspecten gelinkt aan de organisatie van het werk en het welzijn in het bedrijf. 

BELG NOG STEEDS EUROPEES KAMPIOEN VAN DE KORTINGSBON

Uit de cijfers die HighCo DATA Benelux heeft gepubliceerd, blijkt dat de Belgische gezinnen vorig jaar maar liefst 121 miljoen euro hebben bespaard op hun uitgaven dankzij de kortingsbon (+17,5% tov 2015). Nergens In Europa zijn kortingbonnen zo gegeerd. Net als voorgaande jaren, prijkt België in 2016 helemaal bovenaan op de Europese ranglijst van landen waar de meeste kortingsbonnen per inwoner worden gebruikt. Naast de papieren versie, zijn ook de digitale oplossingen zoals de e-coupon in opmars (+8,5%).

De toekomst van coupons rijmt op phygital

Vrijwel spontaan wordt HighCo DATA in verband gebracht met de bekende kortingcoupons. Niet onterecht, alleen zit het plaatje complexer in mekaar. Doorheen de jaren groeide de know how en breidde de dienstverlening aanzienlijk uit. En precies hierdoor kan HighCo DATA op een nog efficiëntere manier maatwerk bieden. Coupon, e-coupon of nog m-coupon en de hele dataverzameling die ermee gepaard gaat; het is een kolfje naar de hand van HighCo DATA, een gids in complexiteit.

RETAILSTART-UP VAN HET JAAR SEERUS EN HIGHCO SLAAN DE HANDEN IN ELKAAR

Seerus, winnaar van de eerste Belgische FIRST Awards voor de meestbelovende start-up in de retailsector, gaat met HighCo in zee. Met deze nieuwe samenwerking versterkt HighCo zijn pioniersrol op het vlak van innovatie en digitalisering van marketing- en activatieoplossingen.

GAMES GEVEN UW PROMOTIE EEN ROI-BOOST

Een spel is een natuurlijke vorm van communicatie. Ook op vlak van promotie bieden games daarom enorm veel potentieel. De ontwikkeling van een eigen game kan een merk een stevige boost geven en hoeft verre van duur en ingewikkeld te zijn. HighCo DATA beschikt over de nodige expertise om dit proces van A tot Z voor u in goede banen te leiden.

De kracht van een game is enorm. Gegevens van Facebook toonden drie jaar geleden al aan dat advertenties met een game tot drie keer toe aantrekkelijker waren en dus meer publicitaire return genereren. “Bovendien hebben games een enorm viraal potentieel”, stipt Pieter De Proost, Sales Manager Digital Solutions & Online Media bij HighCo DATA aan. “Eén speler kan in zijn entourage al snel tot tien mensen motiveren om het spel ook te spelen>